Letos rozšířila doručovací dobu až do 23. prosince, přičemž vyzvednutí balíků bude v určitých případech možné i na Štědrý den. Se sítí přesahující 6 700 výdejních míst a boxů, posílenou kapacitou a novými technologiemi je připravena na očekávaný dvojciferný nárůst objemu zpracovaných zásilek oproti loňské sezóně.
Předvánoční období je pro přepravní společnosti tradičně obdobím nejvyššího zatížení. V reakci na potřeby zákazníků proto společnost PPL rozšířila doručování až do pondělí 23. prosince. Tyto zásilky si zákazníci mohu vyzvednout i poslední den adventu – 24. prosince – ve 1 200 PPL Parcelboxech a vybraných PPL Parcelshopech, které budou mít i na Štědrý den otevřeno.
„Pro doručení balíčku tak, aby se stihl objevit pod stromečkem je důležitý termín podání. Pokud nám e-shop předá zásilku v pátek 20. prosince, přes 98 % takových zásilek doručíme v pondělí 23. prosince zákazníkům na adresu nebo do kteréhokoli z více než 6 700 výdejních míst a boxů PPL,“ uvádí Petr Horák, CEO PPL CZ.
Během letošního předvánočního období PPL předpokládá, že objem zpracovaných zásilek výrazně překoná loňská čísla a zaznamená meziročně dvouciferný nárůst. Největší množství zásilek společnost tradičně odbavuje po Black Friday a v období těsně před Vánoci. „Očekáváme 500 000+ svezených zásilek za den. Zejména díky nasazení našich zaměstnanců tato hektická období každoročně zvládáme s grácií. A věřím, že tomu tak bude i letos. Díky veškerým opatřením, které jsme před sezónou zavedli, můžeme s klidem říci, že jsme na nadcházející období připraveni,“ dodává Horák.
I loni zažila PPL velmi silnou předvánoční sezónu. Její síť dosáhla nejvyššího provozu během druhého týdne v prosinci. Nejvíce evidovaných zásilek v síti za jeden den bylo 860 tisíc, a to těsně před Vánoci. Celkem v roce 2023 PPL doručila 55 milionů zásilek.
Připravená přepravní kapacita i rozsáhlá síť
Do nové sezony PPL vstupuje s 2 000 řidiči a 1 500 zaměstnanci. „Jelikož pro nás už hlavní sezóna začala a počet zpracovávaných zásilek narůstá, máme počty našich kmenových a agenturních zaměstnanců i řidičů povětšinou stabilizované. Pokud nastane potřeba dalších pracovníků, jsme připraveni naše řady i posílit. Abychom obrovské objemy zásilek před vánočními svátky zvládli zpracovat, každoročně posilujeme náš provoz především o sezonní řidiče a manipulační pracovníky,“ komentuje Petr Horák.
Zákazníci mohou pro vyzvedávání dárků využít více než 6 700 výdejních míst, z toho 1 200 PPL Parcelboxů, přes 4 000 PPL Parcelshopů a 1 500 AlzaBoxů. „Oproti minulému roku jsme navýšili počty výdejních míst tak, abychom zlepšili flexibilitu doručování a navýšili volná místa pro zásilky. Samozřejmě platí, že je lepší objednat co nejdříve a nenechávat nákupy na poslední chvíli. Pokud ale budou naši zákazníci přece jen potřebovat doručit poslední dárky těsně před Vánoci, jsme připraveni se o jejich balíky spolehlivě postarat,“ vysvětluje Petr Horák.
Společnost PPL dosahuje úspěšnosti doručení do druhého dne ve více než 98 % případů.
Češi preferují výdejní boxy
Češi pro doručování svých zásilek stále častěji využívají výdejní boxy. PPL se této poptávce přizpůsobuje nejen zvyšováním jejich počtu, ale také jejich strategickým umístěním tak, aby byly dostupné i v menších městech a obcích po celé České republice.
„Investovali jsme do rozšíření sítě a umístění boxů v co největším počtu lokalit, abychom vyšli vstříc potřebám našich zákazníků,“ říká Horák a dodává: „V PPL Parcelshopech si zákazníci mohou zásilky vyzvednout do 7 dnů od uložení, přičemž po uplynutí této doby se zásilka vrací odesílateli. V PPL Parcelboxech je pak úložní doba nastavena až na 72 hodin a u boxů třetích stran až na 48 hodin od obdržení upozornění.”
Věrnostní program a gamifikace v mobilu
Letošní novinkou, kterou PPL spustilo v říjnu, je mobilní aplikace mojePPL rozšířená o věrnostní program, který slevami na odesílání zásilek odměňuje zákazníky za využívání jejích služeb.